The Single Best Strategy To Use For درمان بیماری خود ایمنی پسوریازیس

Wiki Article

همچنین بخوانید:  کم کاری تیروئید: علائم، درمان قطعی، گیاهی و طب سنتی، رژیم غذایی کم کاری تیروئید

اما گاهی آنتی ژن می‌تواند یکی از سلول‌های خود بدن باشد که آسیب دیده یا مرده است. طیف وسیعی از سلول‌های دستگاه ایمنی با هم کار می‌کنند تا یک آنتی ژن شناسایی شود.

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

تیروئید: انواع، درمان، آزمایش تیروئید / علائم تیروئید پرکار و کم کار

پایین بودن فشار خون در دوران بارداری یک اتفاق کاملاً طبیعی است. نوسانات هورمونی و تغییرات گردش خون می‌توانند فشار خون را (خصوصاً در سه‌ماهه اول و دوم بارداری) کاهش دهند.

زمانی که فردی با استعداد ژنتیکی (یعنی فردی که نسبت به سایر اعضای جامعه احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های خود ایمنی دارد) در معرض محرک های محیطی قرار می گیرد، گاهی اوقات می تواند منجر به ایجاد یک بیماری خودایمنی شود.

گاهی بدن به ترکیباتی مانند گرده گل‌ها نیز واکنش نشان داده و به صورت قرمزی، تورم و التهاب در قسمت‌های مختلف بدن مانند پوست، چشم و... بروز می‌کند. در واکنش‌های آلرژیک، گروهی از گلبول‌های سفید به نام ماستوسیت‌ها وارد عمل می‌شوند که دارای گرانول‌هایی حاوی هیستامین هستند. در واکنش‌های آلرژیک هیستامین را به محیط آزاد کرده و باعث بروز علائم آلرژی مثل قرمز، خارش و سوزش می‌شوند.

دانشمندان به طور قطع نمی‌دانند چه چیزی باعث این بیماری‌ها می‌شود، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در افرادی که تغییرات ژنتیکی خاصی دارند، بیماری های خودایمنی ممکن است به علت ترکیبی از موارد زیر ایجاد شود:

یعنی بعد از آزمایش قند خون می توانید به کمک این جدول متوجه شوید که آیا دیابت دارید یا نه.

به این معنی که بدن به اندازه نیاز درمان خود ایمنی خود انسولین تولید یا استفاده نمی‌کند. این نوع، رایج‌ترین در بین دو نوع اصلی است.

شاید در مورد افزایش قند خون و اثرات آن زیاد شنیده باشید و خدایی نکرده شاید در خانواده خودتون افرادی دچار این عارضه باشند.

دلیل دیگر برای پیچیدگی مطالعات مرتبط با بیماری های خود ایمنی، دخیل بودن تعداد بسیاری از ژن ها در بیماری زایی است.

بیماران مبتلا به پیسی باید از رژیم غذایی سالمی پیروی‌کنند. اگر دچار پیسی هستید باید به رژیم‌تان به‌ویژه رژیم روغن‌های خوراکی توجه‌کنید. زیرا روغن خوراکی متفاوت تاثیرات متفاوتی بر درمان پیسی می‌گذارند. این می‌تواند از گسترش علائم پیسی جلوگیری‌کند. گفته‌می‌شود روغن زیتون یک انتخاب ایده‌آل برای مبتلایان به پیسی است زیرا روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و ویتامین است. بنابراین، بیماران پیسی باید روغن زیتون را در برنامه‌غذایی خود بگنجانند.

شکل ۱۲: واکنش آلرژیک چگونه آنتی‌بیوتیک‌ها به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کنند؟

Report this wiki page